zaterdag 6 januari 2018

Oliebollentocht 6 januari 2018 (10 km)


Na de regentocht in Hoogerheide en de Nieuwjaarstocht die gelukkig droog was, besloot ik in Dordrecht de Oliebollentocht te gaan wandelen.
Mijn broer ging niet mee.

Het was een tocht van 10 kilometer waarin 2 maal een rust was opgenomen.


De start was in de buurt van Dordrecht Zuid. Goed om te weten, want dan kun je eventueel een volgende keer ook met de trein


De tocht liep door diverse parken.

Soms op bekend terrein soms een stuk waar ik nog nooit had gewandeld.


In de eerste kilometers liep de tocht langst het Erasmus MC.



Daarna weer door een park.





Erg mooi om te wandelen al die parken.







Uiteindelijk ging de tocht naar de eerste rust.


Dit was op het sportpark waar ook de bevrijdingstocht op 5 mei ieder jaar begint.



Omdat het slechts 10 kilometer was, besloot ik alleen een sanitaire stop te maken



En even vlug een foto maken van het voetbalveld.


Daarna snel weer verder.
Wel even wachten tot het licht groen werd.

Daarna kon er weer verder worden gewandeld.


Naar de tweede rust, hier werd chocomel uitgedeeld.



Ik nam het bekertje mee en liep verder. Ik was net een beetje warm gelopen.
Hoewel de chocomel wel een beetje aan het klotsen was (die had ik meegenomen) ging het goed. Ik dronk het langzaam op.


Wederom liep ik door een park.





Ik zie je niet.
Maar nu wel.
Nog een aantal zwanen op de foto gezet.
Kunstwerk


De finish kwam weer in zicht.

Nog even onder station Zuid door.



Bij de finish stonden nog oliebollen.
Ik nam er 3 maar 2 was ook voldoende geweest.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten