zondag 15 april 2018

Lente Enclavetocht Chaam 15 april 2018 (16,1 km)



Vandaag liep ik de Lente Enclavetocht in Chaam. Alhoewel Chaam, de start was toch wel een stukje uit het centrum van Chaam, dat bekend is om zijn jaarlijkse wielerevenemenet "De acht van Chaam".
Omdat de start in de bossen was, moest er een parkeerplek worden gezocht.
Omdat ik een "korte" afstand liep, was dat nog niet zo eenvoudig. Maar uiteindelijk vond ik nadat ik bijna één kilometer was doorgereden een plaatsje. Gelukkig kon er door een bospad een heel stuk worden afgesneden richting de start.


De tocht liep grotendeels door de bossen.


Maar het was gelukkig lekker wandelweer.




Soms waren de stukken wel erg lang, maar de pijlen waren duidelijk, zodat er geen misverstand kon ontstaan.

Soms was het drassig.








Na het eerste stukje bos liep ik verder over deze verharde weg.



Weer drassig.

Het was nu een stuk verhard en ik kwam in gesprek met een aantal andere wandelaars die zagen dat ik foto's aan het maken was.



Al is de bloesemtocht pas zaterdag 21 april was ook tijdens deze wandeling de bloesem goed te zien.

Van de natuur genieten is altijd erg fijn.
Langzaam liep de wandeling weer over onverhard terrein





Rechtsaf richting Alphen.
De kerk van Alphen was in de verte al te zien, ondertussen hadden zich ook wandelaars van een andere afstand aangesloten.


Maar er moest toch nog wel een ruime kilometer worden gewandeld.


Nog steeds de kerk van Alphen.


Langzaam kwam de kerk van Alphen dichterbij.

Zodat Alphen al snel was bereikt.





De rus was bij de Scouting. Hier heb ik even wat gedronken en gerust.
Daarna weer verder voor de tweede helft van deze wandeling.

Ik verliet Alphen weer.

Al snel passeerde ik dit kapelletje.


De tocht liep verder door de bossen, heel lang rechtdoor.


Maar zoals ik al eerder schreef was alles goed aangegeven.




Nog steeds rechtdoor ook door dit drassige stuk


Maar gelukkig was er vaak ook genoeg ruimte om dat te ontlopen.

Eindelijk linksaf.
Er kwam nog een paard met wagen voorbij.



Ondertussen kwam de finish in zicht.





Nog een laatste stukje bos.



En een verhard pad.





Het bleef mooi weer.





Ondanks dat er al een aantal auto's weg waren, was het nog steeds druk.



Overal stonden nog auto's.

De finish was bij het pannenkoekenhuis.

Ik besloot geen pannenkoek maar een tosti Hawai te bestellen.

Daarna weer de bossen in om "sneller" bij de auto te belanden.


Kaboutertje.


Toen mijn auto in zicht kwam konden we eindelijk weer richting huis.
Een hele mooie wandeling, jammer dat de auto zo ver van de start moest worden geparkeerd. Alhoewel, zijn natuurlijk weer wel extra kilometertjes. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten